Semesterläsning

Detta är bokpaketet som ska få slå följe med mig under de närmaste två veckorna. Det är några hyllvärmare (Howards EndThe Diamond as Big as the Ritz), en klassisk brittisk deckare (Strong Poison), en renodlad underhållningsbok (Something Rotten), ett långtidsprojekt som börjar lida mot sitt slut (På spaning efter den tid som flytt, del 7: Den återfunna tiden) och en skön irländsk mellankrigstidsroman (Loving and Giving). Alla är valda på basis av att vara lättsamma och att jag har längtat efter att få läsa dem, vilket torde vara en finfin formel för semesterläsning!

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Läsning, Romaner och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Semesterläsning

  1. tekoppenstankar skriver:

    Proust lättsam? Tydligen 🙂 Allt är relativt, antar jag!

    • Sanna skriver:

      Ja, faktiskt! Det är en sån ”safe” bok som jag oftast läser sent på kvällen, dels för att den har en viss sövande effekt, men också för att det inte händer något hemskt i den. Även de scener som har potential att bli upprörande blir aldrig så för läsaren pga det minutiösa sättet att gå in i detaljer och glömma bort sig där. Sen tycker jag det är så skönt att läsa om någon som är ett större nervvrak än jag själv. 🙂

Kommentera

