August och jag

Som ni kanske har förstått är August och jag inte direkt såta vänner. Jag har kämpat med att ta mig igenom
Tjänstekvinnans son i flera månader nu och har ca 100 sidor kvar, men måste fortfarande varva med annat för att orka med den då och då. Därför tänkte jag testa på En dåres försvarstal i helgen istället och hoppas på att den känns roligare. Om inte annat så är den i alla fall kortare…

I övrigt har jag läst mycket Rose Macaulay, bland andra Keeping Up Appearances och Crewe Train, och blir bara mer och mer frälst. Tur att hon hann skriva så många böcker!

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Svensk litteratur, Utmaningar/Quiz och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

