Lite här, lite där, lite överallt

Nu har jag för många böcker igång samtidigt, känner jag. May Sinclairs The Tree of Heaven är påbörjad och den vill jag inte släppa förrän den är utläst, men jag har även följande böcker liggande på nattygsbordet:

Tjänstekvinnans son av August Strindberg (fortfarande inte färdig!!)

Crewe Train av Rose Macaulay (underbar, som allt annat av Macaulay)

En fördämning mot Stilla havet av Marguerite Duras

The Judge av Rebecca West (som jag vill läsa nu men av någon anledning inte kan prioritera)

The Darkened Room av Alex Owen (om spiritualism i det viktorianska England)

Ghostwriting av Helen Sword (om spiritualism i brittisk sekelskifteslitteratur)

Dags att lugna ner sig, kanske? Känns som att jag gått lite bärsärkagång sedan jag fått hem det senaste bokpaketet… Tur att helgen officiellt har börjat! Nu ska jag sjunka tillbaka ner i Sinclairs magiska värld.

20120525-174947.jpg

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Läsning, Listor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lite här, lite där, lite överallt

  1. Ingrid skriver:

    Jag känner igen allt det där… nya bokpaket får lätt den effekten 🙂 Jag blir väldigt intresserad av ”Crewe Train” också. Nu ska jag kika in på nätbokhandeln ett tag. Spännande. God läshelg önskar jag dig!

  2. Men åh, visst är Fördämning mot stilla havet helt underbar?!

Kommentera

