Edith Wharton på band

Jag har börjat lyssna på Edith Whartons The House of Mirth (1905) som ljudbok. Den passar väldigt bra som ljudbok och uppläsaren, som är amatör, är mycket duktig. Jag är inget stort fan av ljudböcker annars, och det finns så många fantastiska böcker som inte gör sig särskilt bra i den formen, men den här fastnade jag för direkt. Jag hittade den här.

Jag tror för övrigt att Edith Wharton kan bli en ny favorit. Tänka sig att jag aldrig läst henne förut!

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Ljudböcker, Nordamerikansk litteratur och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

