Back in the saddle

Jag vet inte om det beror på fyradagarshelgen, det vackra vädret eller strategin att läsa något annat än romaner, men nu är i alla fall lästorkan slut! Tack alla som kom med fina tips!

Jag har under helgen med glädje återupptagit läsningen av en rad böcker som jag övergav för några veckor sen: Lost in a Good Book av Jasper Fforde, Susan Spray av Sheila Kaye-Smith, The Judge av Rebecca West samt En fördämning mot Stilla havet av Marguerite Duras. En salig blandning helt enkelt! Men jag föredrar nog att, liksom Tekoppen, blanda och åka slalom snarare än att läsa en i taget.

Om ni undrar hur det går med Strindberg så kan jag säga att jag behöver en ytterligare paus från honom. 😉

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Back in the saddle

  1. Mrs Calloway skriver:

    En fördämning mot Stilla havet var en läsupplevelse för mig!

Kommentera

