Heberleins lilla svarta

Efter helgens dramatiska tv-sändningar känns det svårt att tänka på annat än varför och hur något så fruktansvärt som dödsbombningen och -skjutningarna i Norge kan hända. Så jag tog fram Heberleins lilla svarta bok om ondska ur bokhyllan, en bok som jag tänkt läsa länge (och som därmed stått i hyllan i ett ungefärligt år) men som jag aldrig riktigt haft tid till. Nu tog jag mig tid och insåg redan efter de första sidorna att jag borde ha börjat läsa den så fort den togs upp ur Adlibrispaketet. Mer utförlig recension utlovas längre fram.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Heberleins lilla svarta

  1. Emmas Bokhylla skriver:

    Ja, det ar nog en passande lasning. Jag hary tyvarr bara last hennes ”Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva” och tycker att hon ar fantastiskt bra. Gav den har till min mor i julklapp, hon gillade.
    Skall bli intressant att se vad du tycker!

  2. snowflake skriver:

    Jag väntar med spänning.

    • Sanna skriver:

      Du lär inte få vänta särskilt länge, för bara idag läste jag mig igenom halva medan jag låg i badkaret! Hennes text är så väldigt lätt-/snabbläst, det tunga ämnet till trots. Jag är imponerad hittills och önskar att boken vore längre.

Kommentera

