Nu är det dags att ta sig i kragen…

…och börja uppdatera lite oftare. Bloggen verkar ha tagit lite semester medan jag har jobbat en massa. Men jag har inte bara varit ute och förtjänat mitt dagliga bröd, utan också läst en massa roligt, sorgligt, bra och mindre bra (som tur är har inget varit riktigt dåligt, inte vad jag kan minnas just nu i alla fall).

Som vanligt så är jag insnöad på kvinnliga författare från början av 1900-talet (på biblioteket häromdagen upptäckte jag en ny amerikansk dam som jag hoppas är briljant: Ellen Glasgow), men jag har faktiskt försökt att blanda upp med lite annat på sistone. Här följer en liten lägesrapport.

Nyligen utlästa böcker som kommer att omskrivas inom kort:

A Visit From the Goon Squad (2010) av Jennifer Egan

Mary Olivier: A Life (1919) av May Sinclair

Jag är just nu i full gång med läsningen av:

My Mortal Enemy (1926) av Willa Cather

Cat’s Cradle (1963) av Kurt Vonnegut

På hyllan står dessa och ger mig dåligt samvete:

Plagued By the Nightingale (1931) av Kay Boyle

The Custom of the Country (1913) av Edith Wharton

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nu är det dags att ta sig i kragen…

  1. Ingrid skriver:

    Ellen Glasgow kan jag verkligen rekommendera. Jag har precis läst två böcker av henne och nu vill jag ha tag på flera. Jag har lagt upp en liten lista….

    • Sanna skriver:

      Där ser man! Tänk vad man missar när man inte håller sig uppdaterad… Nu har jag varit inne och läst dina inlägg och är mycket spänd på att få sätta tänderna i EG!

  2. Emmas Bokhylla skriver:

    Vad mycket du har hunnit med, sjalv ar jag fortfarande lite seg, maste jag saga…

    • Sanna skriver:

      Mja, jag känner mig också seg. Det blir ju lätt så när man går från att ha läsandet/skrivandet som heltidssysselsättning till att helt plötsligt ha ett riktigt jobb! Huj vad timmarna, dagarna och veckorna går snabbt… Och böckerna står och skriker i hyllorna! 😉

      • Emmas Bokhylla skriver:

        Ja, snart skall jag sortera ut massa icke-lasta bocker att ta med mig hem till Sverige, och jag vagar knappt tanka pa hur manga det faktistk ar for tillfalle, vager kanske itne ens erkanna for bloggen…

Kommentera

