Midsommaraftons läsning

…består av Jennifer Egans A Visit From the Goon Squad (2010) (ja, ibland måste jag faktiskt ta paus från det tidiga 1900-talets litteratur!), som vann årets Pulitzerpris och som jag fastnade i efter bara fem sidor. Den handlar om Bennie, en skivbolagsdirektör som tappat tron på och äcklas av musikindustrin, och hans assistent Sasha, som mest verkar vara upptagen av sin kleptomani och av att försöka se ut som 25 fast hon är tio år äldre. Boken ska tydligen ha två huvudsakliga inspirationskällor: Marcel Prousts På spaning efter den tid som flytt samt TV-serien The Sopranos. Kan det bli annat än bra? Jag tror inte det, men det återstår att se vad jag tycker efter att de 273 sidorna är lästa.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Nordamerikansk litteratur, Romaner och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Midsommaraftons läsning

  1. Emmas Bokhylla skriver:

    Ha, jag laste om den har nagonstans, den verkar onekligen intressant!

Kommentera

