Bokus, din frestare

Varför är man en sådan sucker för erbjudanden? Jag hade inte tänkt köpa fyra pocketböcker, men när Bokus mailar och säger att jag får fyra men bara behöver betala för tre, så är jag där som ett skott och klickar ner en massa i varukorgen. När detta ör gjort, ser jag att Bokus kommer att fylla på erbjudandet med nya titlar under sommaren! Men herregud, då måste jag ju fortsätta gå in och kolla på erbjudandets sida typ en gång i veckan så att jag inte missar något bra! Och om det skulle dyka upp en ny bok som jag bara måste ha så måste jag beställa tre andra böcker för att det ska vara någon mening med själva erbjudandet: så vips är jag inne i en never-ending spiral av bokköp. Smart, Bokus, mycket smart, för visst är det någon slags inbyggd mekanism i den mänskliga hjärnan att känna som om man missar något viktigt om man inte tar del av ett erbjudande?

(Förlåt Emma, jag vet att jag inte borde klaga!)

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Bokköp. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bokus, din frestare

  1. hihi, visst är det härligt enkelt sätt att skaffa lite sommarläsning..

  2. Lisa skriver:

    Onekligen. Jag funderar alltid på att avsluta de där prenumerationerna – om erbjudandena inte landar i min inbox skulle jag kanske få mer plats i hyllorna här hemma? Men givetvis slutar det alltid med att jag, istället för att avsluta prenumerationen, istället klickar mig in och fyller på korgen. ”Nästa gång”, och så vidare 😉

  3. Emmas Bokhylla skriver:

    Ah, jag veeet.
    Jag saknar det nagot enormt nu!
    Men jag vet ocksa hur det var nar jag bodde i Sverige och satt och hade lite smaangest for att jag itne kunde halla tassarna borta fran internetbokhandlarna. For visst ar det en faaantastisk lycka att bara hem en paket fullt av nya, glansande bocker? Att sedan kanske inte ha tid att lasa dem, det ar en helt annan sak…

Kommentera

