Slutsatsångest

Såhär några dagar före inlämning av uppsatsen är det inte mycket annat som får lov att uppta min tid, så det är därför bloggandet ligger i träda. Att skriva en slutsats efter ett halvårs analyserande och skrivande känns på något konstigt vis väldigt antiklimaktiskt och jobbigt, men det måste ju göras.

Jag tänkte i alla fall rapportera att jag har börjat läsa Mary Butts Armed With Madness, som verkar extremt lovande. Jag fjärrlånade den från Göteborgs universitetsbibliotek för inte mindre än tre månader sedan… Bättre sent än aldrig, eller hur var det nu? Tur att ingen annan har känt sig manad att låna exet. När slutsatsskrivandet och redigerandet är över (vilket det måste vara på tisdag!) så lovar jag att bli en mer närvarande bloggare och komma med en förmodad hyllning av Mary Butts samt en sågning av en tysk klassiker.

Trevlig helg!

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Boklån, Masteruppsats, Tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Slutsatsångest

  1. Emmas Bokhylla skriver:

    Lycka till nu, jag ar overtygad om att det kommer att ga superbra!

  2. tekoppenstankar skriver:

    Håller tummar och tår! Du kommer skriva en superduper uppsats om du skriver akademiska texter ens hälften så bra som du skriver blogginlägg! 🙂

Kommentera

