Påskgodis?

Blir det något påskmys i år, frågar jag mig, när jag sitter med 8 uppsatssidor kvar att skriva innan tisdag (för att inte tala om ett berg med tvätt)? Ja det är klart! Jag måste ju få vara lite ledig så jag kan läsa ut de här godingarna, som har legat på hyllan alltför länge. (Jag har lyckats låna om dem tre gånger, så nu börjar det brinna i knutarna…) Rose Macaulayboken har jag kommit halvvägs igenom. Det är en underhållande krönika om en familj som följs från det sena 1800-talet in i den modernistiska epoken. Jag kan inte förstå att inte Macaulay är mer välkänd, för det här är bra prylar. Ett utlåtande om boken med ett bättre ordval och en mer ingående analys är på gång…

Detta är alltså mitt påskgodis. (Ok, det slinker nog ner en och annan chokladbit också. Och någon påsköl. Kanske till och med ett ägg.)

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Brittisk litteratur, Masteruppsats, Personligt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Påskgodis?

  1. snowflake skriver:

    Så vackra de är, Vintage modern classics.

    Glad påsk!

Kommentera

