Murakami-cirklandet fortsätter

Äntligen är jag ikapp med bokbloggarna och P1! Under helgen tog jag mig lite ledigt från uppsatsen och läste fram till sidan 450 i Fågeln som vrider upp världen. Det kändes som att det kunde behövas, med tanke på att jag har börjat drömma om Djuna Barnes, vilket faktiskt är lite jobbigt. Men jag vet inte om det hjälper så bra, för i lördags natt drömde jag en hemsk Murakami-mardröm. Det är kanske inte så konstigt i och för sig; jag hade precis tagit mig igenom stycket där en japansk underrättelseagent blir levande skinnflådd. Hu.

Idag ska det alltså lyssnas på Kulturradion kl 14.25; bokbloggarna kan man lyssna på redan nu, vilket är precis vad jag planerar att göra!

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

