Planerar en Murakami

Jag sitter fast djupt inne i uppsats- och jobbdjungeln och därför blir det inte så mycket bloggat, inte heller någonting läst av all den skönlitteratur som ligger på vänt.

Men när jag kommer ut härifrån, om än bara för ett par minuter, så ska jag följa med i SR P1:s bokcirkel som just nu läser Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen (1995, sv. övers. 2007). Jag har aldrig läst Murakami innan, men hoppas på att han i den här boken lever upp till sitt goda rykte som författare.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Japansk litteratur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Planerar en Murakami

  1. Hej! Du missar väl inte min, Kafka på jobbet och A Fraction of the Webs podcast om ”Fågeln som vrider upp världen”? Del två är redan ute:

    http://illusionernasblogg.blogspot.com/2011/03/murakami-podcast-2-konstigt-kan-vara.html

  2. Sanna skriver:

    Hej och tack för tipset! Det vill jag verkligen inte missa! 🙂

Kommentera

