20.000 and counting

Hujedamig vad det går undan nu! För några veckor sen sa min handledare till mig att det skulle komma att gå mycket fortare att skriva efter att jag var färdig med avsnittet om Virginia Woolf. Jag kände mig rätt så skeptisk till detta då, men nu inser jag att hon hade helt rätt (förstås, hon har alltid rätt) då jag har skrivit 10.000 ord på mindre än två veckor. För mig är detta rekordsnabbt; jag är vanligtvis ganska seg på att skriva eftersom jag sitter och vrider och vänder på formuleringar alldeles för länge. Men nu bara strömmar det på, vilket jag är enormt tacksam för!

Med det sagt vill jag också ge uttryck för den frustration som uppkommer när man ska skriva om Djuna Barnes. Jag längtar, längtar, längtar tills jag är färdig med henne och får gå vidare till underbara, lugna, lättlästa Katherine Mansfield! Ni som lyckats ta er genom Nightwood eller något annat verk av Barnes kan kanske tänka er mina problem. Bara att hitta passande citat blir något av en mardröm i en bok som är ett gytter av stilar, för att inte tala om Barnes’ okonventionella interpunktion och det något obscena innehållet. Jag menar, hur många synonymer till sex ska man behöva hitta på till en liten uppsats?! Nu ska jag fortsätta min dag med att skriva om sopranen som urinerar på gatan… It’s a tough job, but somebody’s got to do it.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Masteruppsats och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 20.000 and counting

  1. tekoppenstankar skriver:

    Bra jobbat! Lycka till 😀

  2. Emmas Bokhylla skriver:

    Kanon, vad kul att det flyter pa bra!!

Kommentera

