Vill ni se vad jag har köpt?

Då får ni stå ut med bilder i en kvalitet som lämnar en del övrigt att önska.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Bokköp och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vill ni se vad jag har köpt?

  1. Vixxtoria skriver:

    Shutter of snow har jag tittat lite på. Vet inte om jag vill läsa den eller inte, så jag ser fram emot om du kommer skriva något avgörande så småningom.

  2. tekoppenstankar skriver:

    Härligt! Själv var jag betydligt mer förtjust i ”Kaddish” än i ”Howl”. Är ”På spaning…” också en serieroman?

    • Sanna skriver:

      Jag har alltid haft lite svårt för beatpoesi, så jag tänkte att en serieversion skulle underlätta läsningen, för jag vill väldigt gärna gilla Ginsberg, men jag är inte riktigt där än.

      Alldeles riktigt, På spaning har också blivit animerad (och något förkortad) och det här är första delen, Combray. Jag har sugit på den karamellen länge: köpa eller inte köpa. Till slut kom jag på att jag måste ha den, inte för min egen skull, utan för min sambos, som aldrig kommer att läsa Prousts mästerverk om det inte levereras i en mer attraktiv form än sju band av kompakt textmassa. Det kändes som en mer giltig anledning än att jag vill se ifall illustratören har föreställt sig personer och miljöer såsom jag har gjort (vilket förstås är den verkliga anledningen till att jag har köpt boken). 🙂

  3. Emmas Bokhylla skriver:

    Yummy, vad det bokrean som slog till?

    • Sanna skriver:

      I wish! Bokreabeställningen bestod till största delen av en engelsk synonymordbok och det verkade lite för tråkigt att blogga om. Så vad kan man då göra annat än att beställa hem ännu lite fler böcker? 😉

  4. Ingrid skriver:

    Jag gillar ju Howl väldigt mycket och hoppas att du ska tycka om den i grafisk form (det gjorde jag)- Jag minns efterföljaren till ”Dom kallar oss mods” av Stefan Jarl där en scen hade ”Howl” som bakgrundstext. Den tog. Djupt.

    Jag blir sugen på att titta närmare på ”Modernist Women Writers”- den verkar intressant. ”Shutter of Snow” hoppas jag att du skriver lite om snart- är nyfiken.

    • Sanna skriver:

      Ja, det var ju du Ingrid som inspirerade till just det köpet! Tack för tipset!

      Modernist Women Writers verkar vara en jättebra liten samling artiklar. Hoppas på att få tid till både den och The Shutter of Snow inom kort 🙂

  5. Visst är det kul med Proust i serieformat.

    • Sanna skriver:

      Ja, absolut! Jag tycker om att den fantastiska texten blir mer lättillgänglig för den som blir avskräckt av böckernas densitet och längd.

Kommentera

