Idag…

…försöker jag förklara Judith Butlers teorier i mina egna ord och även motivera deras förekomst i min uppsats. I mitt huvud är det klart och tydligt, men jisses vad svårt det är att klä det i ord  som andra dessutom ska kunna ta till sig! Vad har jag gett mig in på, tänker jag. Att skriva en intressant uppsats, blir det självklara svaret. Men varför måste det intressanta alltid vara så svårt? frågar jag. Det är universums lag, svarar jag. Så är det bara. Sen tänker jag på Butler och inser att om jag vill bli en akademiker så behöver jag bara uppträda som en; det är dags att fortsätta skriva.

Bilden är tagen från UC Berkeleys hemsida.
Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Masteruppsats, Tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Idag…

  1. Helena skriver:

    Jag borde läsa lite mer som du, tänk om man hade lite mer tid. Design är det ända surrar i mitt huvud, hade kanske behövt en tung jäkla bok att snöa mig in i;)

  2. Majvor skriver:

    Jag är nyfiken på Judith Butler. Vilken av hennes böcker (översatt till svenska) skulle du rekommendera du att starta med?

    • Sanna skriver:

      ”Genustrubbel” är det mest omtalade och revolutionerande verket, tror jag. Utöver den så har jag mest läst utdrag ur andra böcker. Men testa den! Jag önskar dig stort lycka till med Butler. Det är snårig läsning, men det är helt klart värt det! 🙂

Kommentera

