Ikväll vill jag ha korv med mos…

…på Mrs. Brown, Malmös i särklass mest gemytliga matställe. Är det någon därute som bor i närheten men fortfarande inte varit på denna underbara restaurang: Gör ett besök! Ni kommer inte att ångra er en sekund. Det är inte bara skön stämning, trevlig personal och god mat; köket är dessutom säsongsbetonat, man använder alltid hela djur och det finns ofta ekologisk mat och dryck på menyn.

Förlåt att jag infekterar min bokblogg med ett inlägg om min favoritrestaurang, men jag sitter här och försöker skriva något vettigt om Butlers Gender Trouble och kan inte riktigt koncentrera mig för jag är så himla hungrig! Intellektuellt däremot känner jag mig ganska mätt… Förrätten av min uppsats (introduktions- och metodkapitel) känns lite för mäktig just nu; helst hade jag gått direkt på efterrätten och börjat skriva ner alla mina briljanta slutsatser redan nu.

Nej, nu slutar jag klaga, äter ett äpple och fortsätter tänka!

Mrs. Brown i Malmö. Bilden kommer från restaurangens hemsida.
Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Masteruppsats, Mat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

