Pres(en)tationsångest

Idag har jag fått presentera ett paper som jag var sådär nöjd med. Efter två veckors tänkande och skrivande känner jag att jag bara skrapat på ytan av Their Eyes Were Watching God. Men är man tvungen så är man! Ångesten kom som ett brev på posten, men jag lyckades låta bli att kräkas och det var ingen som kastade ruttna tomater på mig i klassrummet.

Lyckligtvis var jag inte ensam om att ha blivit så fantastiskt uttråkad av The Adventures of Huckleberry Finn; även föreläsaren menade att den långt ifrån förtjänar sitt goda rykte! Varför skulle vi läsa den då kan man fråga sig? Jo, den innehar ju ändå en viss ställning i USA:s litteraturhistoria och påvisar vissa kulturella säregenheter som var av vikt för den här kursen, som handlar om afroamerikansk litteratur från 1800-1950. Ibland kan det kanske vara skönt också att få läsa något dåligt så att man uppskattar de bra böckerna ännu mer.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Universitetet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

