Det eviga skrivandet

Ja, då var man fast i skrivandet igen. Ett nytt paper skall produceras tills på onsdag, vilket för mig innebär light speed (jag skriver sjuuuukt långsamt). Det handlar om Zora Neale Hurstons Their Eyes Were Watching God den här gången; jag har tidigare bloggat om boken här. Huvudpersonen Janie är en kvinna som lever med kritiska blickar från två olika världar som båda vill definiera och styra henne, men hon har en unik insikt om vad det är hon vill få ut av sitt liv och vill inte göra några kompromisser.

I övrigt kan jag säga att jag är otroligt fascinerad av SVT:s program ”Ung och bortskämd”. Jag hoppas att det inte är på riktigt för deras skull. Ni som inte sett/hört om det, ta en titt på det här. Man känner sig väldans mogen efteråt; jag stod och strök sängkläder när jag såg det och fick ge mig själv (och min mamma) en rejäl klapp på axeln för att jag har lyckats bli en riktig vuxen! Och då hinner jag ändå blogga också… 😉

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Nordamerikansk litteratur, TV och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Det eviga skrivandet

  1. snowflake skriver:

    Efter att ha hört mina arbetskamrater berätta var jag tvungen att på SVT Play, och det är ju helt makabert hur det kan finnas såna ungar — och framför allt föräldrar!
    Stackars allihop.

  2. Sanna skriver:

    Ja, helt vansinnigt är det. Vilken tjusig avatar du har fått förresten! Är den från Mad Mens hemsida?

Kommentera

