Lite skryt…

Jag var inne på Idas bokblogg och hittade en länk till en första-meningen-quiz och nu ska jag skryta lite med mitt resultat: 18 av 22 rätt! Jag brukar vara skitkass på sånt här, men eftersom det var ganska många klassiker (och inte bara sånt där nytt som jag aldrig hinner läsa) så hade jag en ärlig chans för en gångs skull… 😉

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Utmaningar/Quiz. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Lite skryt…

  1. ska testa… fast jag är dålig på sånt

  2. Vixxtoria skriver:

    Man ska skryta när man kan, för oftast kan man det inte 🙂

    (Nu går jag till Ida, och så får jag väl återkomma om jag får anledning till att slå mig för bröstet”)

  3. Vixxtoria skriver:

    Ghaaa! 16 av 22. Det var ett så himla tjat om Mice and men hela tiden, så till slut kryssade jag i det på alla som jag inte kunde. Det var nog fel.

  4. Sanna skriver:

    Kör hårt Hannele!

    Vixxtoria: 🙂 16 rätt var väl inte fy skam! Du kanske skulle läsa Of Mice and Men? Eller nä förresten, East of Eden är mycket bättre!

  5. Ida skriver:

    Bra jobbat! Kul att nån fick känna sig nöjd iaf, jag fick ju ynka 12… Skärpning. Måste testa fler test och hoppas hitta nåt som jag är kung på! 😀

  6. Sanna skriver:

    Vixxtoria, du kanske skulle ta en omläsning? Den är ju smockad med allusioner och allt möjligt, jag hade nog behövt läsa den både en och två gånger till för att riktigt fatta allt. Och så är den ju himla njutbar också!

    Ida: Tack! 🙂

Kommentera

