Höga förväntningar

Jag sitter i min kära soffa och skriver och läser, skriver och läser. Då och då tar jag en frivillig paus, för att till exempel dricka kaffe eller äta en banan, och ibland tar jag en ofrivillig paus, när min hjärna på egen hand vandrar iväg mot sällare jaktmarker i ett tappert försök att frigöra sig från den litterära metodikens järngrepp.

Då tänker den istället på vad jag ska göra i helgen: besöka Trio, en restaurang i Malmö som överträffar det mesta. Den beskrivs som ”Nomas skånska kusin” på Alt om København, och Noma, det är världens bästa restaurang, det. Man skulle kunna säga att förväntningarna är höga, men jag har en smygande misstanke om att det är en underdrift, eftersom jag sitter här tisdag eftermiddag och inte kan tänka på annat än vad jag ska äta på lördag! De stora dilemman som jag diskuterar med mig själv (utan framgångar) är: Fem eller åtta rätter? Kläder: bekvämlighet över stil eller tvärtom? Vinpaket? Ska man försöka äta så lite som möjligt under veckan för att vara extra hungrig på den stora dagen, eller extra mycket så att man tränar/tänjer ut magsäcken?

Värre i-landsproblem har jag aldrig varit med om. Eller jo, kanske; att klaga i all oändlighet på sin universitetsutbildning fastän den är vansinnigt gratis och vansinnigt enkel att komma in på (humaniorastuderande i Sverige, I’m talking to you).

Nu har jag haft bloggpaus; härnäst blir det kaffepaus! 🙂

Trion.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Personligt, Tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Höga förväntningar

  1. Thorsten skriver:

    Jag vill också gå och äta på Trio Restaurant på lördag. Tips: ta vinpaketet, sitt länge, ta osten och njut länge. Ät inte för mycket av brödet – farligt gott.
    Våga fråga mycket om maten och tänk på att alla andra har haft problem att välja kläder. Satsa på något som är bekvämt i alla fall runt magen. Jag och min kära make går ofta dit. Det som är kul är att det verkar vara mest internationella gäster som går dit.
    Underbar upplevelse som du sent kommer att glömma.

  2. Sanna skriver:

    Tack för tipsen Thorsten! Jag ska lämna korsetten hemma! 😉

Kommentera

