En helt vanlig torsdagskväll

Jag och Seymour Chatmans bok Coming to Terms försöker komma överens. Det går sådär; jag är, som ni förmodligen förstått av tidigare inlägg, ingen filmteorifantast… Inte heller har jag gjort något åt mina osedda filmklassiker. Oj oj oj…

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Film, Universitetet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En helt vanlig torsdagskväll

  1. Sara BE skriver:

    Börja med Sagan om Ringen – den är mest lättsam! 🙂

  2. Sanna skriver:

    Mjaaa… Kanske. Har en ganska stor alvfobi, men det är månne dags att komma över den?

    För övrigt kan jag med glädje skriva att Chatman-boken faktiskt handlade om all sorts berättande, inte bara filmiskt. 🙂

Kommentera

