Tegelstensutmaningsskam

Jag vet inte riktigt vad som hände, men någon gång i samband med höstterminens intåg dog min romanläsningsfrekvens av rejält. Detta har nu lett till lite tegelstensutmaningsskam; jag har inte ens börjat än. Förlåt Jessica! Men jag har ju två månader till på mig, så jag hoppas det löser sig…

…efter att jag skrivit färdigt det paper som nu håller på att ta över mitt liv. Vad det handlar om? Jag är inte säker på det själv ens. Så snälla fråga inte! Jag läser i alla fall Wide Sargasso Sea i detta nu med förhoppningen att kunna använda Rhys roman som exempel. Det är otroligt att jag aldrig läst detta mästerverk innan; är 75 sidor in och jag njuter. Blir mer utförligt om Antoinette & Co. efter utläsning…

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Personligt, Utmaningar/Quiz och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tegelstensutmaningsskam

  1. snowflake skriver:

    Hennes bästa! ❤

  2. Sanna skriver:

    Den är otrolig! En av de bästa böcker jag nånsin läst tror jag…

Kommentera

