Världens tråkigaste bok?

Häromdagen på biblioteket råkade jag befinna mig precis bredvid Färg- och lackteknisk ordlista, en bok jag aldrig läst och förhoppningsvis aldrig kommer att läsa.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Bibliotek. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Världens tråkigaste bok?

  1. Moa skriver:

    Ha ha! Ingen sträckläsning precis!

  2. Pia skriver:

    Det är en bok jag helt har missat 🙂
    Nä, jag är helt förvissad om att det finns roligare saker att läsa.

  3. snowflake skriver:

    hahaha.

  4. snowflake skriver:

    Apropå din nya design, kände Hjördis Pettersson och Ernest hemingway varandra?

  5. Sanna skriver:

    Snowflake: Kanske det kanske… 😉 Nä, snarare är det nog så att Hjördis Pettersson och Janet Flanner var sjukt lika varandra! Janet Flanner var Pariskorre för The New Yorker. Hon umgicks med hela den drös amerikanare som flyttat dit: Djuna Barnes, F. Scott Fitzgerald, Gertrude Stein etc. På bilden hänger hon och Hemingway på Les Deux Magots, ett inneställe för kultureliten på den tiden.

    Jag har nyss köpt Paris Was Yesterday, en relativt nyutgiven bok med hennes samlade texter från Paristiden. Ser fram emot att få sätta tänderna i den! Jag skulle också vilja läsa hennes enda roman, The Cubical City, men den är svår att få tag på. Man kan köpa nån gammal 70-talsutgåva på Amazon tror jag, inte mer än så.

  6. Mikael skriver:

    Den verkar intressant. Kan du låna den till mig nästa gång du är där? =)

  7. Sanna skriver:

    Mikael: Det ska jag göra!

  8. snowflake skriver:

    Så många spännande människor… hur ska man hinna ge dem av sin tid?

  9. Emma skriver:

    Kanske om du skall mala om badrummet…?

  10. Sanna skriver:

    Haha, jag hoppas jag slipper det också Emma! 🙂

Kommentera

