Mad Men

Låg nere med förkylning i helgen, vilket gav mig ett ypperligt tillfälle (och en helt giltig ursäkt) att maraton-titta på första säsongen av Mad Men! Håll i er nu: jag började se den här serien för bara någon vecka sedan. Ja, jag vet att jag är sjukt sent ute. Sån är jag. Hela förra månaden tillbringade jag med fyra säsonger Dexter som avnjöts i en kanske något ohälsosamt rask takt; jag lider sedan dess av abstinensbesvär och längtar oerhört tills slutet av september när det kommer nya avsnitt. Nu är jag alltså på väg att göra samma sak med Mad Men. Tror ni att TV-serieabstinens mildras av att delas i tu? Det enda jag vill göra nu (förutom att se resterande säsonger Mad Men) är att shoppa klänningar i New York år 1960…

Jessica på Ord och inga visor har gett mig ytterligare en nominering till Beautiful Blogger Award, med synnerligen värmande beröm som motivering:

Och solen har sin gång är en ganska ny stjärna på bokbloggarhimlen, men hennes blogg är riktigt bra. Jag har redan hittat flera böcker hos henne som jag blivit nyfiken på, och faktiskt aldrig hört talas om tidigare. En litterär ögonöppnare behöver man alltid.

Ett jättestort tack! Jag är så glad att det är någon som överhuvudtaget läser vad jag skriver och när det dessutom uppskattas… ja, vad mer kan man begära som bloggare?

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Awards, TV och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Mad Men

  1. Sara BE skriver:

    Mm, älskar den där bilden …

  2. Sanna skriver:

    Eller hur?! Den gröna klänningen är min… i mina drömmar… 🙂

  3. snowflake skriver:

    Mmm — Mad men! och Dexter! Du ligger före oss i Dexter i alla fall, vi har bara sett till och med säsong tre.

  4. Sanna skriver:

    Åååååhhhhh!! Säsong fyra är den bästa av dem allihop!!! Då får jag allt lov att hålla mig ifrån att skriva några spoilers här..!

Kommentera

