Beautiful Blogger Award!

Ett gigantiskt stort tack så mycket, Snowflake, för din nominering av denna ödmjuka lilla blogg till något så fint som en Beautiful Blogger Award! Jag känner mig jättestolt över detta uppmärksammande!

Mina sju nomineringar går till följande bloggar som jag besöker ofta:

1. Bokmania. Jag har läst Ivanas blogg ett bra tag och hon var en av dem som fick mig att vilja skriva blogg själv. Inläggen är korta, koncisa, välskrivna och alltid intresseväckande!

2. Emmas bokhylla. Emma, som bor i Tanzania, berättar om bokfunderingar och annat. Mycket läsvärd blogg!

3. Book Cover Girl står för mitt dagliga ögongodis; massor av fina bilder som man bara vill hoppa rakt in i och vara en del av. Titta och njut!

4. Ingrids boktankar är en av dem som inspirerar mig mest, både vad gäller bloggandet och livet. Bloggen förmedlar en känsla av att Ingrid är en riktig livsnjutare och det är lyser inte minst igenom i hennes underbara bilder.

5. Tekoppens tankar är också en stor inspirationskälla. För någon månad sedan läste jag Tekoppens inlägg om att ”komma ut” som psykiskt sjuk; texter som jag tycker alla borde läsa. Tekoppen är också litteraturvetare och skriver mycket om sina studier, vilket självklart intresserar mig som fellow akademiker!

6. Ur mörkret är fem tjejer som skriver mycket, MYCKET intelligenta och imponerande texter om litteratur och film. Ibland så intelligenta att jag inte riktigt fattar vad de menar med detsamma, utan måste gå tillbaka och läsa om. Jag lär mig alltid något nytt av Ur mörkret.

7. Hermia Says har jag också läst länge. Det är en för mig perfekt innehållslig blandning av film, mat, litteratur och resande, på välskriven prosa.

Nu hade jag gärna nominerat en sisådär tio-tjugo till om jag fått. Men här ovanför har jag gjort ett urval av de som jag tycker förtjänar ett särskilt omnämnande för sina insatser i bloggosfären. Ett stort tack till alla ni textproducerande människor som ligger bakom dessa bloggar!

Reglerna är dessa:

♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Jaha, sju intressanta saker om mig?! Detta kan vara det svåraste jag någonsin har skrivit, för jag är väldigt ointressant.

1. Jag har världens bästa sambo. Det finns säkert många som påstår samma sak, men jag vet att jag har den absolut bästa. Så är det bara.

2. Jag har även världens bästa mamma. Hur man nu kan ha sådan tur så att man har både det och världens bästa sambo. 🙂

3. Jag är besatt av ett land jag aldrig har varit i, nämligen Kina. Allt som är kinesiskt finner jag vansinnigt fascinerande. Och ja, klart jag ska åka dit! En vacker dag…

4. Min favoritdrink för tillfället är Mint Julep; den får mig att bättre kunna låtsas vara en av karaktärerna i The Great Gatsby.

5. Jag älskar puli! (Det är en hundras; bilden föreställer Fille, som är ett prima exemplar!)

6. När jag var liten var jag rädd för My Little Pony. Det är sant, jag lovar!

7. Jag överanvänder semikolon. Intressant va? 😉

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Awards, Personligt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Beautiful Blogger Award!

  1. Ingrid skriver:

    Sanna- nu blev jag så glad och lite rörd… tack ska du ha.

  2. snowflake skriver:

    Mint Julep, hur gör man den? Jag vill också vara en karaktär i The Great Gatsby! (sen när jag får dricka alkohol igen)

  3. Sanna skriver:

    Man blandar bourbon, mynta, strösocker och is (helst krossad). Myntan ska muddlas lite tillsammans med sockret så den släpper sin smak. Sen är det bara en svit på The Plaza in New York som saknas 🙂

  4. snowflake skriver:

    *antecknar*
    🙂

  5. Ping: Mad Men | Och solen har sin gång

  6. Vixxtoria skriver:

    Jag är fortfarande rätt rädd för My little pony. Och det hjälper inte precis att andra människor ger min stackars oskyldiga dotter stora varianter av de där plastmonstren.

    Observera att den här är så där 35 cm hög!!

  7. Sanna skriver:

    Åh nej!! Mardrömmar….!

    Hoppas att din dotter är gjord av hårdare virke än du och jag! 😉

Kommentera

