Börja börja och sluta sluta

Bloggen är ledsen men jag är produktiv. Just nu läser jag massor av böcker samtidigt, något som jag annars brukar försöka hålla mig ifrån med anledning av att det är så lätt att blanda ihop olika storylines… Senaste utlästa var Americana av Don Delillo, som var bra men seg, och Everyman av Philip Roth, som var bättre och lästes på en dag. Recensioner kommer inom kort (hoppas jag, hehe)!

Pågående läsprojekt är i alla fall Theodore Dreisers An American Tragedy, Steinbecks East of Eden (två riktiga tegelstenar!!), Dorothy Richardsons Pilgrimage (första delen av fyra) och Djuna Barnes Ryder (som tar extremt lång tid att gå igenom eftersom jag måste anteckna under tiden). Jag hoppas att kunna avsluta dessa under veckan som kommer… Lite överambition har väl aldrig skadat någon?! 😉

Igår började min hösttermin med en kort introduktion till de två kurser som utgör masterprogrammets tredje termin; den första en fördjupning i teori & metod, den andra i amerikansk litteratur mellan 1820-1945 med fokus på afroamerikanska författare. Visst låter det spännande?! Njam, njam, jag kan knappt vänta på att få sätta tänderna i läsningen och diskussionerna!

Nu får man väl alltså acceptera det faktum att sommaren är slut… Det känns lite deppigt faktiskt, men jag är glad för att min vardag kommer att bli mer strukturerad igen. Det kan nog behövas! 😉

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Framtiden, Personligt, Romaner, Tankar, Universitetet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

