Roadtripping

Sitter i Manchester just nu. Har kommit iväg på en liten biltur till England och har därför slagit av en aning på lästakten…

Med mig har jag After the Death of Don Juan av Sylvia Townsend Warner, som blivit segläst på grund av semestern. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker den är grym eller ej. Välskriven, absolut, men jag känner inte att jag hänger med hela tiden i handlingen. Sanningen att säga tråkade den ut mig en smula i mitten. Bara trettio sidor kvar nu, så får vi se hur domen utfaller till sist.

Jag har även packat Ulysses av James Joyce och Save Me the Waltz av Zelda Fitzgerald. Den förstnämnda påbörjades förra sommaren och har sedan fått ligga på hyllan hela vintern och mogna. Eller om det är jag som ska mogna… Jag känner mig hursomhelst redo att tackla den igen, särskilt som jag ändå tagit mig igenom mer än hälften innan jag gjorde uppehåll. Zelda Fitzgeralds enda utgivna roman har jag länge velat läsa och nu får den ingå i mitt ”kvinnor under modernismen”-projekt. Jag har HÖGA förväntningar… Kanske alldeles för höga?

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Personligt, Resor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Roadtripping

  1. snowflake skriver:

    Jag tyckte om Save me the Waltz.
    Och så har jag just börjat på min Rosamond lehmann-odyssé så jag vågar inte läsa dina inlägg här nedan… men sen!

  2. Underbart! Ska bli ett nöje att se hur det går med Lehmann och att äntligen få läsa Mrs. Fitzgerald… Hoppas jag 😉

Kommentera

