Glad Midsommar!

Hade en fantastiskt rolig kväll igår med familj och vänner! Vi grillade, dansade runt majstång och drack massor av snaps; alla var glada och goda och midsomriga.

På dagen började jag läsa Elizabeth Bowens The Hotel, en underhållande roman om ett gäng britter på ett hotel i Italien under mellankrigstiden (min favorittidpunkt i historien). De flesta av karaktärerna är kvinnor och det finns någon typ av lesbisk underton i boken som jag ännu inte är helt säker på hur uttalad den kommer att bli. Mycket trevlig läsning hittills i alla fall!

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Brittisk litteratur, Irländsk litteratur, Personligt, Romaner och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Glad Midsommar!

  1. snowflake skriver:

    Den låter ju spännande, jag kanske valde fel Bowen i min beställning…

  2. Den var riktigt bra, gav mersmak. Det ska bli intressant att höra din upplevelse av The Heat of Day. Recension av The Hotel kommer inom kort!
    Tack för besöket =)

Kommentera

