Igår, idag

Började läsa en kort novellsamling av Rosamond Lehmann igår som heter The Gipsy’s Baby. Den ligger inte helt rätt i tid (skriven på 1940-talet) för min uppsats, men jag hade missat det när jag beställde upp den från mitt lokala biblioteks magasin. Jag måste erkänna att jag var helt slutkörd efter helgen och att jag därför sov längre än vanligt; läsningen började inte förrän efter lunch. Nu är jag i alla fall igång med läsandet till den förestående uppsatsen och hoppas få mer gjort idag!

Eftersom det finns ett uttalat (om än inte tydligt) syfte med denna läsning kan jag säga redan nu att recensioner av/tankar kring böckerna främst kommer att kretsa kring genusföreställningar och moderskap. Vid sommarens slut hoppas jag ha en klarare bild av vad min uppsats ska handla om.

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Brittisk litteratur, Masteruppsats, Personligt, Universitetet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

