The weekend and beyond

Helgen kommer att bli full av jobb. Den sortens jobb som INTE inbegriper läsning. Recensionerna kommer med andra ord inte hagla så tätt som tidigare i veckan. Men på måndag är det full rulle igen! Då ska jag sätta igång på allvar med skönlitteraturen som ska gås igenom inför min masteruppsats: kvinnliga engelskspråkiga författare från den modernistiska perioden. Utvalda godbitar är bland andra Vita Sackville-West, Sylvia Townsend Warner, Rosamond Lehmann och många fler. Det kommer även börja dyka upp lite fackböcker; en av de som står på tur är Mad, Bad and Sad av Lisa Appignanesi. Jag längtar efter att få sätta tänderna i den boken!

Innan jag kavlar upp skjortärmarna imorgon hoppas jag på att hinna skriva en recension om Göran Tunströms Tjuven som jag läste idag. Helt kort kan jag säga att den var över förväntan bra!

Stay tuned…

Om Sanna

Halvfartsdoktorand i engelsk litteratur vid University of Westminster sedan 2012. Bokmal. Stugsittare. Matvrak. Sekreterare på kontorstid.
Det här inlägget postades i Personligt, Universitetet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

